Sprawdź teraz moją promocję dla nowych klientów z kodem kadryplace
26 sierpnia 2025

Warsztaty Praktyczne z obsługi programu Kadrowo- Płacowego SAGE Symfonia

Data: 15 10 2025 r., 16 10 2025 r. od 10:00 do 18:00

Czas: 16 h

Miejsce: online

Prowadzący: Małgorzata Narożnik

Grupa docelowa:

Szkolenie dedykowane jest osobom rozpoczynającym pracę w działach kadrowo – płacowych z wykorzystaniem programu Sage SYMFONIA w module Kadry i Płace –  tylko dla użytkowników oprogramowania Sage SYMFONIA Kadry i Płace.

Cele  i korzyści:

Szkolenie ma celu zdobycie  wiedzy i umiejętności z obsługi programu SAGE Symfonia Kadry i Płace w zakresie od podstawowego do średniozaawansowanego. Szkolenie umożliwia uzyskanie w zakresie podstawowym  wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych z zatrudniania pracowników, ustania stosunku pracy, prowadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej. Sporządzania i rozliczania list płac jak również sporządzania miesięcznych rozliczeń ZUS i PIT.

Na kursie nauczymy Państwa praktycznych aspektów pracy w kadrach oraz płacach.

Wymagania techniczne:

Pełne korzystanie ze szkolenia zapewni:

  • posiadanie zainstalowanego oprogramowanie SAGE Symfonia na komputerze, na którym będziesz korzystać ze szkolenia,
  • jeśli nie posiadasz odpowiedniego oprogramowania zainstalowanego na komputerze, na którym będziesz uczestnikiem, istnieje możliwość pobrania bezpłatnej wersji demo programu pod linkiem obok: https://formapi.symfonia.pl/forms/forms/Demo
  • komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
  • dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.

Program szkolenia SAGE Symfonia

Poziom podstawowy + średniozaawansowany

Temat 1 – Konfiguracja początkowa programu

  1. Tworzenie i otwieranie nowej firmy w programie Sage Symfonia Kadry i Płace
  2. Zapoznanie się z katalogiem dostępnych wzorców kadrowo-płacowych i ich kalendarzami.

Temat 2 – Wprowadzanie i zatrudnianie pracowników

  1. Wprowadzanie danych personalnych i adresowych nowo przyjętych pracowników.
  2. Realizacja zdarzenia „Przyjęcie do pracy”: inicjalizacja kalendarza pracownika, automatyczne przypisanie do wzorców (np. płatność przelewem/gotówką).
  3. Realizacja zdarzenia „Umowa o pracę”: uzupełnianie danych dotyczących wykształcenia, przebiegu zatrudnienia, rodziny, danych dla ZUS (ZUA), warunków zatrudnienia. Realizacja zdarzenia „Wstępne szkolenie BHP” i wydruk karty szkolenia.
  4. Uaktywnienie bilansów okresowych: wprowadzenie danych do „Bilansu urlopów pracownika” i „Bilansu chorób pracownika”, omówienie automatycznego wyliczania i ręcznych modyfikacji.

Temat 3 – Definiowanie i naliczanie list płac

  1. Tworzenie początkowego okresu płacowego: definiowanie nazwy, rodzaju listy płac, miesiąca i roku rozliczenia, dat rozliczeń podatku dochodowego i składek ZUS.
  2. Wprowadzanie nieobecności i zdarzeń, definiowanie składników: potrącenia netto, ubezpieczenie na życie, pakiet medyczny, pakiet sportowy
  3. Naliczanie wynagrodzeń, rozliczanie zasiłków, generowanie kart zasiłkowych oraz zaświadczenia pracodawcy Z-3
  4. „Zamykanie” i „otwieranie” wypłat i list płac
  5. Sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych do Urzędu Skarbowego i ZUS
  6. Elektroniczna wymiana danych z bankiem, tworzenie pliku z danymi w celu zaciągnięcia do banku

Temat 4 – Korekta list płac i naliczanie umów cywilnoprawnych

  1. Tworzenie listy płac korygującej pracowników etatowych
  2. Naliczanie listy płac dla różnych umów cywilnoprawnych (zlecenie/dzieło/ryczałt/członek Zarządu) rozliczanych z uwzględnieniem stawki miesięcznej i godzinowej przy kilkumiesięcznych wypłatach
  3. Umowa zlecenie z „własnym” pracownikiem etatowym

Temat 5 – Zajęcia komornicze

  1. Tworzenie składnika zajęć komorniczych i alimentacyjnych
  2. Rozliczenia zajęcia komorniczego na liście płac

Temat 6 – Dodatkowe funkcje programu

  1. Obsługa raportów i wydruków: drukowanie raportów dla pojedynczych pracowników i grup, parametry wydruku.
  2. Eksport pliku KEDU

Temat 7 – Podsumowanie szkolenia i sesja Q&A

  1. Pytania i odpowiedzi.
  2. Dyskusja z uczestnikami.
  3. Podsumowanie najważniejszych zagadnień szkolenia.

logo płatności
Koszyk
Koszyk jest pustyPowrót do sklepu