Grupa docelowa:
Szkolenie dedykowane jest osobom rozpoczynającym pracę w działach kadrowo – płacowych z wykorzystaniem programu Sage SYMFONIA w module Kadry i Płace – tylko dla użytkowników oprogramowania Sage SYMFONIA Kadry i Płace.
Cele i korzyści:
Szkolenie ma celu zdobycie wiedzy i umiejętności z obsługi programu SAGE Symfonia Kadry i Płace w zakresie od podstawowego do średniozaawansowanego. Szkolenie umożliwia uzyskanie w zakresie podstawowym wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych z zatrudniania pracowników, ustania stosunku pracy, prowadzenia dokumentacji kadrowo-płacowej. Sporządzania i rozliczania list płac jak również sporządzania miesięcznych rozliczeń ZUS i PIT.
Na kursie nauczymy Państwa praktycznych aspektów pracy w kadrach oraz płacach.
Wymagania techniczne:
Pełne korzystanie ze szkolenia zapewni:
- posiadanie zainstalowanego oprogramowanie SAGE Symfonia na komputerze, na którym będziesz korzystać ze szkolenia,
- jeśli nie posiadasz odpowiedniego oprogramowania zainstalowanego na komputerze, na którym będziesz uczestnikiem, istnieje możliwość pobrania bezpłatnej wersji demo programu pod linkiem obok: https://formapi.symfonia.pl/forms/forms/Demo
- komputer wyposażony w mikrofon i kamerę, głośnik / słuchawki,
- dwa monitory – pozwolą na bardziej efektywną pracę na zajęciach, dzięki nim będziesz na bieżąco przerabiać ćwiczenia razem z prowadzącym.
Program szkolenia SAGE Symfonia
Poziom podstawowy + średniozaawansowany
Temat 1 – Konfiguracja początkowa programu
- Tworzenie i otwieranie nowej firmy w programie Sage Symfonia Kadry i Płace
- Zapoznanie się z katalogiem dostępnych wzorców kadrowo-płacowych i ich kalendarzami.
Temat 2 – Wprowadzanie i zatrudnianie pracowników
- Wprowadzanie danych personalnych i adresowych nowo przyjętych pracowników.
- Realizacja zdarzenia „Przyjęcie do pracy”: inicjalizacja kalendarza pracownika, automatyczne przypisanie do wzorców (np. płatność przelewem/gotówką).
- Realizacja zdarzenia „Umowa o pracę”: uzupełnianie danych dotyczących wykształcenia, przebiegu zatrudnienia, rodziny, danych dla ZUS (ZUA), warunków zatrudnienia. Realizacja zdarzenia „Wstępne szkolenie BHP” i wydruk karty szkolenia.
- Uaktywnienie bilansów okresowych: wprowadzenie danych do „Bilansu urlopów pracownika” i „Bilansu chorób pracownika”, omówienie automatycznego wyliczania i ręcznych modyfikacji.
Temat 3 – Definiowanie i naliczanie list płac
- Tworzenie początkowego okresu płacowego: definiowanie nazwy, rodzaju listy płac, miesiąca i roku rozliczenia, dat rozliczeń podatku dochodowego i składek ZUS.
- Wprowadzanie nieobecności i zdarzeń, definiowanie składników: potrącenia netto, ubezpieczenie na życie, pakiet medyczny, pakiet sportowy
- Naliczanie wynagrodzeń, rozliczanie zasiłków, generowanie kart zasiłkowych oraz zaświadczenia pracodawcy Z-3
- „Zamykanie” i „otwieranie” wypłat i list płac
- Sporządzanie deklaracji miesięcznych i rocznych do Urzędu Skarbowego i ZUS
- Elektroniczna wymiana danych z bankiem, tworzenie pliku z danymi w celu zaciągnięcia do banku
Temat 4 – Korekta list płac i naliczanie umów cywilnoprawnych
- Tworzenie listy płac korygującej pracowników etatowych
- Naliczanie listy płac dla różnych umów cywilnoprawnych (zlecenie/dzieło/ryczałt/członek Zarządu) rozliczanych z uwzględnieniem stawki miesięcznej i godzinowej przy kilkumiesięcznych wypłatach
- Umowa zlecenie z „własnym” pracownikiem etatowym
Temat 5 – Zajęcia komornicze
- Tworzenie składnika zajęć komorniczych i alimentacyjnych
- Rozliczenia zajęcia komorniczego na liście płac
Temat 6 – Dodatkowe funkcje programu
- Obsługa raportów i wydruków: drukowanie raportów dla pojedynczych pracowników i grup, parametry wydruku.
- Eksport pliku KEDU
Temat 7 – Podsumowanie szkolenia i sesja Q&A
- Pytania i odpowiedzi.
- Dyskusja z uczestnikami.
- Podsumowanie najważniejszych zagadnień szkolenia.